World of Warcraft - HotfixesAuch am gestrigen Donnerstag spielte Blizzard bei World of Warcraft wieder diverse Hotfixes auf. Behoben wurden damit u.a. einige Probleme bei den serverübergreifenden Zonen. Zudem gab es einige Bugfixes und Anpassungen bei mehreren Klassen, darunter u.a. Druide und Magier, sowie bei Items, Quests und dem Szenario „Theramores Sturz“.

Wie aus den Hotfixes-Notes hervorgeht, sollten serverübergreifende Zonen nun nicht länger Spieler zusammenwürfeln, die mehr als 3 Zeitzonen auseinander sind. Beginnen die Schlachten von Tol Barad und Tausendwinter, werden die serverübergreifenden Zonen für deren Dauer deaktiviert sein und es sollte bei den Zonen weiterhin nicht mehr zu Unregelmäßigkeiten kommen, wenn eine Gruppe den Leiter wechselt.

Die regelmäßigen Angelwettbewerbe in Azeroth haben vorübergehend eine Pause eingelegt, sollen jedoch bald zurückkommen. Anpassungen vorgenommen wurden desweiteren bei den Klassen Druide, Jäger, Magier, Priester, Schamane und Schurke sowie bei den Items Handaxt des Aufsehers und Gurthalak, die Stimme aus den Tiefen.

Einen weiteren Bugfix gab es zudem im jüngst eingeführten Szenario „Theramores Sturz“. Hier sollte es Lederverarbeitern nun nicht mehr möglich sein, Panzer zu kürschnern. Ingenieure können diese allerdings nach wie vor zerlegen.

September 20

  • General
    • Cross-realm zones no longer bring together players who are more than 3 timezones apart.
    • When Tol Barad and Wintergrasp battles commence, cross-realm zoning should now cease for the duration, and resume after the end of the battle.
    • Cross-realm zones no longer behave erratically when a party changes leader.
    • The organizers of Azeroth’s fishing tournaments have temporarily shut down their weekly affairs. Fishing tournaments will return soon.
  • Classes
    • Druid
      • Starfire damage has been increased by approximately 3%.
      • Starsurge damage has been increased by approximately 3%.
      • Wrath damage has been increased by approximately 9%.
      • Non-Restoration Druids will now properly get a mana discount when casting Cenarion Ward while Heart of the Wild is active.  Feral and Guardian Druids will also properly gain increased healing.
    • Hunter
      • Glyph of Scattering should no longer cancel DoTs on boss creatures, but does still still remove all DoTs from non-boss NPCs and enemy players.
    • Mage
      • Arcane Blast damage has been reduced by approximately 3.5%.
      • Arcane Missiles damage has been reduced by approximately 3.5%.
      • Arcane Barrage damage has been reduced by approximately 3.5%.
    • Priest
      • Immunity to Fear will no longer prevent Void Tendrils from landing on a target.
    • Rogue
      • Sanguinary Vein now provides at 16% damage increase (down from 20%).
    • Shaman
      • Lightning Bolt damage has been increased by approximately 8%. This also applies to Overload Lightning Bolt and Echo of the Elements Lightning Bolt.
    • Warrior
      • Mortal Strike now does 165% weapon damage (down from 185%).
      • Overpower now does 105% weapon damage (down from 120%)
      • Slam now does 190% weapon damage (down from 215%).
      • Raging Blow now does 190% weapon damage (down from 215%),
      • Bloodthirst now does 90% weapon damage (down from 100%).
      • Wild Strike now does 195% weapon damage (down from 220%).
  • Items
    • Overseer’s Handaxe now hits for 1307-2428, with DPS increased to 1167.
    • Gurthalak, Voice of the Deeps should again only spawn a Tentacle of the Old Ones when expected.
  • Quests
    • Major Samuelson should no longer despawn before a player who has attacked him can earn credit for killing him in the quest „A Villain Unmasked“.
  • Bug Fixes
    • Tanks in Theramore’s Fall are no longer skinnable for leatherworkers. They can still be dismantled by engineers. (Quelle)

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