Das Kriegsgebiet Voidstar in SWTORAb sofort hat der öffentliche Test-Server bei Star Wars: The Old Republic seine Pforten geöffnet. Auf dem Public Test Server können alle Spieler mit aktivem Abo zukünftige Spielinhalte und Bugfixes vorab testen.

Wie Amber Green im offiziellen Forum mitteilte, soll der öffentliche Test-Server die meiste Zeit verfügbar sein. Sein Status kann wie der der anderen Server auf der Server Status-Seite von SWTOR eingesehen werden. Die Patchnotes sind nicht zwingendermaßen vollständig und können sich ändern, bis der Patch auf den Live-Servern online geht.

Um Zugang zum öffentlichen Test-Server zu erhalten, führe folgende Schritte aus:

  1. Logg dich mit deinem Nutzernamen und deinem Passwort im SWTOR-Launcher ein.
  2. Klicke unten links auf den Einstellungen-Button.
  3. Wähle bei „Öffentlichen Testzugang ermöglichen“ „Ja“ aus.
  4. Klicke auf „Speichern“.
    » Rechts neben dem Einstellungen-Button wird nun ein zweiter Button angezeigt.
  5. Klicke auf den neuen Button.
  6. Wähle im sich öffnenden Fenster „Wähle deine Umgebung „Public Test“ aus.
  7. Klicke auf Weiter und der Patchvorgang beginnt.
  8. Klicke auf Spielen, sobald der Vorgang abgeschlossen ist.

Green weist darauf hin, dass der erste Patch-Download sehr groß ist, da eine zusätzliche Version des Spiel-Clients installiert wird.

„Please note that the initial patch download will be very large, as you will be installing an additional version of the game client. Any future patches will be significantly smaller.“

Aktuell sei es nicht möglich, bestehende Charaktere von den Live-Servern auf den Test-Server zu kopieren. BioWare plane jedoch, dies in der Zukunft zu ermöglichen. Green betont jedoch, dass jeder auf dem Test-Server erstellte Charakter dauerhaft ist und in der Regel nicht am Ende jeder Test-Phase entfernt werde.

Extremely rare instances may require character modification or removal, and under those circumstances, we will notify players via this forum and on the Community Blog.

>> Update: Auf dem öffentlichen Testserver ist Patch 1.0.1 eingetroffen. Die vorläufigen Patchnotes sind nur auf Englisch verfügbar. Sobald der Patch auf den Live-Servern ist, wird es die Patchnotes auch auf Deutsch geben. <<

1.0.1 Patch Notes

Classes and Combat

Combat Bug Fixes

  • Fixed a bug that could cause the global cooldown to display incorrectly in the UI.

Imperial Agent

Operative

  • The tooltip for Acid Blade now displays the correct information.

Companion Characters

Companions

Kira Carson

  • Fixed an issue that could cause Kira’s affection progression to become blocked.

Bug Fixes

  • Companion Character dialogue now plays at the correct volume.

Crew Skills

Bug Fixes

  • Corrected an issue that could cause some gathering nodes to appear as unharvestable.

Flashpoints and Operations

Flashpoints

Mandalorian Raiders

  • Crowd control immunity has been removed from several members of the Enemy Boarding Party.

Colicoid War Game

  • An issue that prevented some players from mounting turrets in this Flashpoint has been corrected.

The Red Reaper

  • Darth Ikoral now uses his abilities correctly.

Directive 7

  • Mentor now resets correctly if he defeats the player group.

Operations

Eternity Vault

  • Fixed an issue that could cause players to instantly die when affected by Soa’s knockback.
  • Turrets in Normal Mode no longer behave as turrets from Hard Mode.
  • Players are now able to properly obtain loot from chests.
  • The Ancient Pylons now spawn enemies at the correct intervals.

Karagga’s Palace

  • Players no longer need to reset this Operation if they do not defeat Bonethrasher.
  • Corrected an issue that caused some players to become stuck at the throne room door.
  • Bug Fixes
  • All players in a group who have a daily Flashpoint mission now get credit for completing that Flashpoint.

Missions and NPCs

Missions

Imperial

  • A New Master: Defeating Teeno no longer causes him to surrender on top of Phyne, making him difficult to interact with.
  • General Faraire: All of Khourlet’s Elite Guards are now accessible by the player.

Bug Fixes

  • Fixed a mission-related issue that could cause poor performance and client crashes on Taris for some players.

NPCs

Bug Fixes

  • Corrected several instances of non-interactive NPCs appearing and disappearing from the player’s view.

PvP

Warzones

General

  • Rewards for winning Warzones have been increased.
  • Warzone completion rewards have been decreased.

Bug Fixes

Voidstar

  • Corrected an issue that could prevent some players from entering the Voidstar.

UI

Bug Fixes

  • Fixed a bug that could prevent players from accepting pending mission rewards.
  • Targeting a friendly player no longer occasionally displays incorrect text for the character’s name.
  • Corrected an issue that could cause some auction expirations to behave incorrectly.
  • The splash screen no longer displays longer than the “accept changes” dialogue when changing resolutions on some computers.
  • Master Looter now works correctly for items being looted from chests.
  • The server select screen no longer displays over the character select after being disconnected for being away.
  • Corrected an issue that could cause mission mapnotes to disappear when a new mission is obtained.

Miscellaneous Bug Fixes

  • Special characters no longer display incorrectly in the French credits.
  • Remaining baby names have been added to the credits.
  • Corrected a link that displayed in French and German versions when the servers are unavailable.

Quelle


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