GW2 - WvW-Seasons kommenVor wenigen Tagen machte ein GW2-Leak die Runde, demzufolge ArenaNet plant, im November eine Guild vs Guild-Arena in das WvW-Jumping Puzzle – auch bekannt als Obsidian-Refugium – zu integrieren. Nachdem WvW Coordinator Devon Carver sich zunächst auf Reddit zu diesem neuen Feature zu Wort meldete, ging er nun auch im offiziellen Forum noch einmal ausführlich auf das Thema ein.

Auf Reddit erklärte Devon in einem kurzen Absatz, dass man aller Voraussicht nach plane, einen Ort im Jumping Puzzle hinzuzufügen, der für das GvG nützlich sein kann. Im Zuge dessen würde man auch den Blutlust-Buff aus dem Jumping Puzzle entfernen – das jedoch nach wie vor als JP anzusehen sei.

Zitat von Devon Carver

The most likely plan is that we add a space to the EB Jumping Puzzle that is useful for GvG. We’d then pull the buff from the Jumping Puzzle. It would still, in fact, be a jumping puzzle. This is one of those times wherein the viable solution is a fast one and this made the most sense.

Kurze Zeit später äußerte sich der WvW Coordinator dann auch noch einmal im Forum zum Thema. Darin bestätigte er, dass das Team in der Tat damit begonnen habe, einen sinnvollen Platz für die Spieler im WvW zu finden, die gerne an organisierten, groß angelegten Kämpfen teilnehmen würden. Daher habe man sich dazu entschlossen, dem Obsidian-Refugium ein Gebiet hinzuzufügen, das groß genug sei, um solche Schlachten zu ermöglichen.

Außerdem werde man die Karte zum Dropdown-Menü der WvW-Maps hinzufügen, sodass man diese von überall im Spiel aus betreten können. Guild vs Guild sei ein Spiel-Feature, das großes Potential habe und von dem man die bestmögliche Version anbieten wolle. Diese – sofern sie denn kommt – müsse so lange warten, bis die dafür nötigen Ressourcen verfügbar seien. Die Änderung im WvW sei bis dahin ein Versuch, zeitnah eine brauchbare Lösung anzubieten.

Zitat von Devon Carver

Greetings,

We’ve recently begun work on finding a reasonable space to accommodate the desires of players in World vs. World who wish to participate in organized, large-scale battles. We have decided to add an area to the Obsidian Sanctum jumping puzzle that is large enough to fit the fights and is removed from the entrances to facilitate some of the basic rules that are used during these fights. In addition, we will be disabling the borderlands bloodlust buff inside the map so that the players will be on a relatively even playing field.

Finally, to make it easier to get to the map, we’ll be adding the map to the dropdown menu of WvW maps, allowing you to enter it from anywhere in the game. The space being added is really amazing and I think you are all going to enjoy battling it out in there if it is your preferred way to play. We decided to put this area in the jumping puzzle with the hopes of providing a space for people who wish to play the game this way to be able to do so without causing friction between them and other players who wish to focus on the other aspects of the game in WvW.

Guild vs. Guild is a gametype that has a lot of potential and one that we would never do anything but the best possible version of. That version, if it comes, will have to wait until the resources are available to build it. This change is an attempt to provide a workable solution in a timely manner, one that will ease some of the conflict that we have seen arise on the forums and in the game. WvW is an incredibly successful and engaging part of our game. It will continue to be a major focus for us as a studio and we will continue to put our effort into changes that are in the best interests of WvW as a gametype and the WvW community as a whole.
As is our practice, we won’t be releasing this until it is ready to go.

Devon Carver
WvW Coordinator

In seinem Foren-Beitrag ging Devon nicht auf einen Veröffentlichungszeitraum der besagten Arena ein, weshalb in der Community schnell die Frage danach aufkam. Auf die ging ArenaNets Regina Buenaobra ein, wobei sie jedoch keinen konkreten Zeitpunkt verraten hat. „Wie Devon bereits gesagt hat, wird es nicht veröffentlicht bevor es nicht fertig ist – und das beinhaltet auch Informationen darüber“, so Regina.

As Devon mentioned, it won’t be released until it’s ready—and this includes information about it. Features are prone to change during development and that means that time estimates may change during the course of creating, iterating, and testing on that feature. If a time estimate were to be given now, it’s likely it would change—which would disappoint some and prompt others to accuse us of of “lying” or “broken promises.” We know some people are looking forward to this feature and learning more, and you’ll know more about it when we have that info to share. 🙂


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