Fertigkeit "Ray of Frost" bei Diablo 3In einem Bluepost erklärte Community Manager Bashiok nun, dass die Zahl der Spieler, die den Inferno-Modus freigeschaltet hätten, winzig klein sei, weshalb Blizzard aktuell noch nicht sehr viele Daten für die Analyse zur Verfügung stehen würden. Zudem stellte er einen Artikel mit spaßigen Statistiken und einige Erklärungen für den heutigen Montag in Aussicht.

Die Anzahl der Spieler, die den Inferno-Modus freigeschalten hätten, sei relativ gesehen winzig. Das bedeute, dem Team würden aktuell nicht wirklich viele Daten zum analysieren zur Verfügung stehen. Zudem sei die Item-Wirtschaft in den höheren Level extrem begrenzt, da die Zahl der Spieler, die Fortschritte machen würden, ebenfalls geringer sei.

Am heutigen Montag soll laut Bashiok auf der Hauptseite des Spiels jedoch ein Artikel veröffentlicht werden, der neben einigen lustigen Statistiken auch einige Erklärungen zu den Dingen, an denen aktuell gearbeitet wird, beinhalten soll. Eventuell soll der Artikel auch einige grobe Zeitrahmen liefern.

A propos Inferno: Der bekannte WoW-Spieler Kungen, der den Hardcore Inferno World First anstrebt, hat zusammen mit seiner Gruppe mittlerweile den Schlächter im Hardcore-Inferno-Modus besiegt. Seine weiteren Fortschritte kannst du in seinem Livestream verfolgen.

The amount of people who have even unlocked Inferno is so infinitesimally small (relatively speaking), and the number of people who are attempting content beyond what their gear/skill allows, means we don’t really have a ton of data to look at yet. Plus the item economy at the higher levels is extremely limited just because the number of people able to progress is even smaller. People tend to underestimate gear value, or want difficulty progression to be a linear curve. Not everyone enjoys the steep difficulty incline and need to take a step back on improving their characters, builds, technique, etc. But it certainly is a case of overcoming difficulty through skills and gear as there are cases of all classes continuing to clear Inferno post-nerfs.

Anyway, we’ll have an article up on the front page on Monday that gives a couple fun stats, and goes into explaining a few of the things we’re working on and maybe some rough time frames.

I think we’re about to see the busiest weekend for the game yet, with the most amount of people online and enjoying the game together. We’re looking forward to a bright future for the game for years to come. We’re in it for the long haul. […] (Quelle)

Thanks for the post, Bashiok. Do you think that one area of concern that may get looked at is that people aren’t able to gear up for Infernon Act 1, even, without going to the AH and spending a lot of gold. Is this intended (To gear up solely through the AH) or will the drops at the end of Hell be better adjusted to help gear up for Inferno Act 1 and so on.
The auction house obviously provides an incredible service to allow for very easy trades between characters, and essentially blows out the wide range of items you could have available to you at any one time. So, in fact, the AH has to be a factor in how we drop items. On one hand you have a huge benefit because you can buy and sell items very easily, as opposed to having to post up WTS threads in the old USEast trading forums, but on the other end it does impact the item pool economy with the inherent ease at which you can trade items. If the AH existed but wasn’t a factor at all into how items dropped/rolled, the economy would be completely tanked within a matter of weeks. (Quelle)


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Kommentare zu "Diablo 3: Zahl der Spieler, die Inferno freigespielt haben, winzig klein"

Mhh also ich find es in einen Hack and Slay Game irgend wie nervig das ich wirklich ins Auktionshaus schauen muss da die Bosse nur scheiße dropen, um sinnvoll weiter zu kommen.