Diablo 3-Klasse: Der BarbarVor wenigen Tagen verriet Community Manager Bashiok im US-Forum, dass der Inferno-Modus von Diablo 3 nicht länger linear ist, sondern zunehmend schwerer wird. Via Twitter und im Forum ging er nun noch einmal auf Fragen und Diskussionen der Community und gab weitere Details bekannt.

Bashiok stellte dabei via Twitter noch einmal explizit klar, dass die vor Kurzem bekanntgegeben Änderungen nicht dazu geführt hätten, das der Beginn von Inferno jetzt einfacher sei als zuvor. Der Inferno-Modus sei härter geworden, jeder Akt sei bedeutend schwerer als davor. Im US-Forum erklärte Bashiok zudem, vor den Änderungen lag die Inferno-Schwierigkeit bei mlvl 61, jetzt starte sie bei mlvl 61, werde in Akt I stark erhöht und ende irgendwo um 65 in Akt IV.

Im Forum erklärte Bashiok zudem, Item-Pools seien nicht auf einen bestimmten Akt, Boss o.ä. begrenzt. Die Chance, bessere Items in Inferno-Akt IV zu bekommen, sei zwar höher, man könne die gleichen Items jedoch auch in Akt I oder sogar im Schwierigkeitsgrad Hölle finden. Die Philosophie dahinter sei, dass ein Spieler eine Urne zerbrechen und das beste Item im Spiel bekommen könne – dies sei alles eine Frage des Zufalls. Den kompletten Bluepost von Bashiok findest du direkt im Anschluss.

I just wrote like three pages of a reply and the forums lost it when I clicked Preview. … *cry*

Ok what it boiled down to was:

  • Read my previous post. It seems like some people glossed over it.
  • I’m happy most of you are happy about the change, and I know you’re going to love the game.
  • Those few of you who don’t like it, you’ll love the game too because you’re wrong. 😉
  • Item pools are not limited by Act, or Boss, or anything like that. While you’ll have a better chance to get better items in Act IV Inferno, you could get those same items in Act I, or even Hell.
  • Our item pool philosophy is that you can break an urn and get the best item in the game – it’s all a matter of chance. Running more difficult areas and taking on more difficult enemies will not always be the most efficient way to find upgrades.
  • Previously, Inferno difficulty was mlvl 61 across all of Inferno, and now it starts at mlvl 61 and ramps up quickly in Act I and ends somewhere around 65 (?) in Act IV. We’ve only increased the difficulty.
  • I’m aware of internal bets on how many months it will take someone to beat Inferno.
  • A flat Inferno of mlvl 61 had a small curb of difficulty, and once that was over you had nowhere else to progress and no reason to. That’s boredom.
  • Boredom doesn’t generally come from content repetition, it comes from lack of ability to progress, or ease of progression.
  • By having a sharp increase in difficulty in Inferno we can encourage progression without having a brick wall of difficulty.

I think that was about it. In any case, as I said, I know the vast majority of you are excited about the game, the change we made, and trying to progress in Inferno. Just don’t feel bad when you have to go back to Hell. 🙂 (Quelle)


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Kommentare zu "Diablo 3: Weitere Details zum geänderten Inferno-Modus"

Klingt ganz gut soweit. Bin mal gespannt, wie schwer Diablo 3 am Ende wirklich wird. Freu mich schon auf den Release.